لوگو نوآوران مهباد امروز
دسته بندی ها
آنچه در این مقاله می‌خوانید

انواع ریزش مو

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ریزش مو که به آن آلوپسی نیز گفته می‌شود، اختلالی است که در اثر وقفه در چرخه تولید مو در بدن ایجاد می شود. ریزش مو می تواند در هر نقطه از بدن رخ دهد، اما بیشتر اوقات پوست سر را درگیر می‌کند. به طور متوسط پوست سر دارای  ۱۰۰۰۰۰ تار مو است که دوره‌های رشد، استراحت، ریزش و بازسازی را طی می‌کنند.

 

چرخه رشد مو شامل چند مرحله است؟

چرخه رشد مو شامل سه مرحله است، آناژن، کاتاژن و تلوژن. در مرحله آناژن، موها به طور فعال رشد می‌کنند. این مرحله ممکن است سالها طول بکشد. در مرحله کاتاژن، رشد مو متوقف می‌شود و از فولیکول خود جدا می‌شود. مرحله کاتاژن حدود ۱۰ روز طول می‌کشد. در مرحله تلوژن فولیکول به مدت دو یا سه ماه استراحت می‌کند و سپس موها می‌ریزند. مرحله بعدی آناژن با رشد موی جدید در همان فولیکول شروع می‌شود. بیشتر مردم روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو را به عنوان بخشی از این چرخه طبیعی را از دست می دهند.

اگر چرخه رشد مو دچار اختلال شود یا فولیکول مو آسیب ببیند، ممکن است موها سریعتر از زمان بازسازی شروع به ریزش کنند و منجر به علائمی مانند عقب رفتن خط رویش مو، ریزش مو یا نازک شدن کلی شود.

ریزش مو ممکن است با ژنتیک فرد مرتبط باشد:

اگرچه بسیاری از شرایط پزشکی و رفتاری ممکن است چرخه رشد را مختل کرده و باعث ریزش مو شود. متخصصان پوست در زمینه اختلالات مو می‌توانند نوع ریزش مو و همچنین علت آن را تشخیص دهند و با ارائه راه حل ،ریزش مو را کنترل و یا متوقف کنند.

ریزش مو ممکن است به ‌دلیل چربی زیاد کف سر و تغییر PH  پوست سر باشد که با استفاده از محصولات مراقبتی درمانی که چربی و PH پوست سر را کنترل و تنظیم می‌کنند قابل درمان است.

شرکت مهباد برای حل این مشکل یک رده درمانی گیاهی و تاثیرگذار را برای افراد دارای ریزش مو ارائه داده است.

لوسیون ضد ریزش CDC و شامپوی  STOP LOSS دارای مواد گیاهی موثر در کنترل ریزش مو به‌خصوص رزماری  هستند که میتوانند به راحتی ریزش مو را کنترل و برطرف کند.

مقالات مرتبط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *