لوگو نوآوران مهباد امروز
دسته بندی ها
آنچه در این مقاله می‌خوانید

هایلایت مو و انواع آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

هایلایت مو و انواع آن ؟

هایلایت مو، ایجاد رگه‌های رنگی روشن و منظم روی موها است. هایلایت‌ها اغلب یک الی دو درجه از رنگ پایه مو روشن‌تر هستند ، معمولا برای هایلایت موی مشکی، از رنگ‌های ملایم استفاده می‌شود . این تکنیک به شما کمک می‌کند تغییر چشمگیری پیدا کنید و ظاهر جذاب، طبیعی و زیبا‌تری داشته باشید. همچنین برای کسانی که دوست ندارند به یکباره موهای خود را روشن کنند ، می توانند ابتدا هایلایت را امتحان کنند . اما این نکته که چه هایلایتی مناسب موهای شما است؟ چگونه بهترین هایلایت مو را انجام دهید؟بسیار حائز اهمیت می باشد .
اگرچه در گذشته هایلایت مو تنها به مش مو محدود می‌شد، اما امروزه تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی برای هایلایت مو داریم. هایلایت با فویل، آمبره، سامبره، هایلایت فانتزی و بالیاژ مو جزو انواع هایلایت مو به شمار می‌آیند و طرفداران بسیار زیادی دارند.

در ادامه به توضیحات کوتاهی درباره ی انواع هایلایت مو می پردازیم:

آمبره مو

در تکنیک آمبره، قسمت پایین موها روشن‌تر از ریشه مو است؛ یعنی هرچه به پایین و ساقه مو نزدیک‌تر می‌شویم، موها روشن‌تر می‌شوند. معمولا مرز بین موهای تیره و روشن در روش آمبره مو مشخص است.

 

سامبره مو

سامبره مو نیز یکی دیگر از انواع هایلایت مو است که شباهت‌های بسیار زیاد آن با تکنیک آمبره باعث شده است که بسیاری از افراد آن‌ها را مشابه هم بدانند. در سامبره مو نیز مانند تکنیک آمبره، ساقه موها بسیار روشن‌تر از ریشه است و هرچه به سمت ساقه می‌رویم، مو روشن‌تر می‌شود. تفاوت اصلی آمبره مو و سامبره مو در نوع رنگ‌کردن آن است. در تکنیک سامبره، این روشن شدن مو بسیار آرام‌تر و ملایم‌تر رخ می‌دهد به طوری که مرز بین آن خیلی مشخص نباشد.

بالیاژ مو

یکی دیگر از انواع هایلایت مو است که بین خانم‌ها بسیار طرفدار دارد. این تکنیک طبیعی‌ترین مدل هایلایت مو است. در بالیاژ مو رگه‌های روشن مو به صورت نا منظم در بین موها نمایان می‌شود. با اینکار، مو حالت طبیعی‌تری به خود می‌گیرد. یکی از مزایای بالیاژ مو این است که در صورت بلند شدن مو نیازی به ریشه‌گیری موها ندارد و حالت طبیعی خود را تا مدت‌ها حفظ می‌کند

هایلایت جزئی

در هایلایت جزئی مو، کل سر هایلایت نمی شود و فقط قسمتی از موها را هایلایت می کنند. معمولا خانم های ایرانی از لایت جزئی برای تغییر رنگ مو جلوی سر خود استفاده می کنند. هایلایت جزئی جلوی سر چون از زیر روسری پیداست، محبوبیت زیادی بین خانم های ایرانی دارد. همچنین افرادی که دوست ندارند کل موهای خود تغییر داده و هایلایت کنند، می توانند با هایلایت جزئی، قسمتی از موهای خود را تغییر دهند.
نکته خیلی مهم :
از آن جایی که در هایلایت مو، برای روشن کردن موها از پودر دکلره استفاده می‌شود، لازم است که نحوه کار با دکلره را بدانید. زیاد باقی موندن دکلره روی موها می‌تواند سبب سوختن موهای شما شود و آسیب شدید به موها وارد کند، به قدری که ممکن است مو به صورت تیکه تیکه بسوزد و از سر جدا شود و مجبور شوید موهایتان را کوتاه کنید؛‌ از طرف دیگر، اگر خیلی زود موهایتان را هنگام دکلره کردن بشویید، به رنگ پایه مورد نظر نمی‌رسید و موها به اندازه کافی روشن نمی‌شود.
پس اگر می‌خواهید با کمک دکلره موهایتان را هایلایت کنید، حتما این کار را به متخصصان این حوزه بسپارید تا علاوه بر اینکه به رنگ دلخواهتان می‌رسید، در پایان نیز موهای سالم، شاداب و درخشانی داشته باشید.

 

مقالات مرتبط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *