لوگو نوآوران مهباد امروز
دسته بندی ها
آنچه در این مقاله می‌خوانید
ماسک مو خانگی

ماسک مو خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده و پرپشت شدن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ماسک مو خانگی نقش مهمی در سلامت مو دارد. بنابراین شما با تهیه انواع ماسک‌های مو در خانه می‌توانید مشکلات موهایتان را به سادگی برطرف کنید. مطمئن باشید که این ماسک‌های طبیعی و گیاهی موهای آسیب دیده شما را ترمیم می‌کنند و با پرپشت کردن موهایتان چهره‌ای زیبا و جذاب به شما خواهند داد. پس با ما همراه باشید تا طرز تهیه چند نوع از بهترین ماسک‌های مو خانگی را به شما آموزش دهیم.

ماسک مو خانگی برای موهای آسیب دیده

از آنجایی که بیشتر موها بر اثر خشکی زیاد آسیب می‌بینند پس برای مراقبت از آن‌ها باید از ماسک موهایی استفاده کنید که مرطوب کنندگی زیادی دارند. برای تهیه این ماسک ۱ فنجان ماست را با مقداری آبلیمو و ۱ عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید. سپس روی موهایتان بمالید و اجازه‌ دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه روی بافت موهایتان بماند بعد از آن آبکشی کنید.

ماسک مو خانگی برای پرپشت شدن مو

اگر می‌خواهید موهای پرپشت و درخشانی داشته باشد بهتر است ۶ قاشق غذا خوری از روغن زیتون را با ۱ فنجان از شیر نارگیل را با مقدار بسیار کمی آب ولرم مخلوط کنید. سپس ماسک تهیه شده را از ریشه مو شروع کنید به بمالیدن تا به نوک مو برسد‌. حالا یک نایلون یا کلاه رنگ بپوشید تا ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند. بعد از آن آبکشی کنید.

ماسک مو خانگی برای پرپشت شدن مو

ماسک مو خانگی برای موخوره

برای از بین بردن موخوره های سر ماسک موی موز فوق‌العاده‌ترین ماسک خانگی است. برای تهیه این ماسک باید مقداری موز له شده را با چند قاشق عسل مخلوط کنید سپس روی حجم زیادی از موهایتان بمالید. بعد از آن یک نایلون روی سرتان بگذارید تا به مدت ۳۰ دقیقه ماسک روی موهایتان بماند. مطمئن باشید با چند بار استفاده از این ماسک به مرور زمان موخوره سرتان از بین می‌رود.

ماسک مو خانگی برای شوره سر

شوره سر یکی از ناخوشایندترین مشکلات پوست و مو است. اما نگران نباشید برای درمان شوره سر چند حبه سیر را با ۱ قاشق غذاخوری از روغن زیتون را داخل مخلوط کن بریزید. سپس مخلوط آماده شده را درون ظرفی مناسب ریخته و به مدت ۲۰ ثانیه درون مایکروویو قرار دهید تا مخلوط گرم شود.

حالا ماسک را به آرامی و دقت روی پوست سر و ریشه موهایتان بمالید و خوب ماساژ دهید. سپس موهایتان را با یک نایلون و پارچه‌ همچنان گرم نگه دارید و بگذارید ماسک حدود ۱ ساعت روی موهایتان بماند. بعد از آن موهایتان را با آب نسبتاً سرد بشویید. البته برای رسیدن به نتیجه‌ای رضایت بخش بهتر است از این ماسک هفته‌ای ۲ بار استفاده کنید.

ماسک مو خانگی برای شوره سر

ماسک مو خانگی برای رشد سریع

این ترکیب خانگی بهترین ماسک مو برای رشد سریع موها و تقویت آن‌ها است. برای تهیه این ماسک خانگی باید مقدار مساوی نخود خام، گندم، ماش به همراه جو با پوست و لوبیا قرمز را آسیاب کنید تا حسابی پودر شوند. سپس مواد مخلوط شده را کمی تفت بدهید و کنار بگذارید. حالا ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از پودر تفت داده شده را با مقداری شیر سرد حسابی مخلوط کنید تا شبیه ماست دربیاید. بعد آن ماسک خانگی را که تهیه کرده‌اید هنگام خوابیدن در شب به آرامی روی ریشه‌های مو بمالید و سرتان را با یک کلاه پلاستیکی و یک روسری خوب بپوشانید و بخوابید. فردا صبح که از خواب بیدار شدید سرتان را بشویید.

سخن پایانی

علاوه بر ماسک مو خانگی که به راحتی در منزل تهیه می‌شود ماسک موهای آماده‌ای هم در فروشگاه‌های معتبر وجود دارد. این ماسک‌ها بیشتر بر پایه عصاره‌های گیاهی و ترکیبات میوه است. معمولاً این ماسک‌ها دارای ویتامین‌های فراوان، آنتی اکسیدان و همچنین پروتئین های مفیدی مخصوص مو هستند. البته ماسک‌هایی که در ترکیبات آن‌ها امگا 3 به همراه عصاره میوه وجود دارد مواد مغذی فراوانی را به ساقه مو می‌رسانند.

برای اینکه بتوانید بهترین ماسک مو را برای موهای آسیب‌دیده‌تان تهیه کنید باید نوع جنس موهایتان را بشناسید سپس اقدام به خرید ماسک موی طبیعی کنید. البته حوصله درست کردن ماسک مو خانگی را ندارید شما می‌توانید از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مهباد انواع ماسک موهای تقویت کننده، ماسک‌های گیاهی آبرسان و احیا کننده را به راحتی در هر نقطه از کشور تهیه کنید.

https://www.mahbadgroup.com/

مقالات مرتبط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *