لوگو نوآوران مهباد امروز
دسته بندی ها
آنچه در این مقاله می‌خوانید
تاثیر سیر بر مو

تاثیر سیر بر مو + تقویت و ترمیم موها با سیر

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تاثیر سیر بر مو مانند خواص سبوس برنج روی مو است. با این تفاوت که سیر خاصیت ضد میکروبی و همچنین خواص ضد قارچی هم دارد. بنابراین سیر موهای کم پشت را تقویت می‌کند و باعث ضخامت موهای نازک و شکننده می‌شود. البته تاثیر سیر بر مو تنها این موارد نیستند. چون سیر حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های مفیدی است پس‌ یکی از اثرات سیر بر مو این است که از ریزش مو جلوگیری می‌کند و مانع از سفید شدن تارهای مو می‌شود.

تاثیر سیر بر ریزش مو

تاثیر سیر بر مو بسیار زیاد است چون در ترکیبات سیر مقادیر زیادی سولفور و سلنیوم وجود دارد. پس این مواد به خوبی روی تقویت ساختار مو و ترمیم ساقه مو تاثیر می‌گذارند. حتی باعث رشد سریع مو در نواحی مختلف سر می‌شوند‌. تاثیر سیر بر مو آن‌چنان زیاد است که متخصصان پوست برای رفع طاسی و افزایش تراکم مو از ژل‌های سیر استفاده می‌کنند. چون سیر سرشار از ویتامین‌های ضروری مو نظیر ویتامین C و ویتامین‌های B2 و B1 است. پس این ویتامین‌ها گردش خون در کف سر را افزایش می‌دهند و مانع از ریزش مو و بروز طاسی سر می‌شوند‌.

تاثیر سیر بر موی سفید

از آنجایی که سیر دارای مقادیر زیادی مس و آهن به همراه مقدار قابل توجهی مواد معدنی دیگر است‌ پس به راحتی رشد موها را افزایش می‌دهد و باعث پرپشت شدن و ترمیم موها می‌شود‌. همچنین سیر حاوی مقداری کلسیم است بنابراین با تامین مقدار کلسیم مورد نیاز مو باعث بازسازی و استحکام موها خواهد شد.

تاثیر سیر بر موی سفید

خوب است بدانید که در ترکیبات سیر و فرآورده های سیر مواد ضروری مانند منگنز وجود دارد. بنابراین منگنز موجود در سیر سلامت موها را تضمین می‌کند و موها را شبیه یک دسته ابریشم نرم و لطیف خواهد کرد. چون منگنز مثل یک اسفنج عمل می‌کند پس مواد مغذی بدن را به سمت خود جذب می‌کند و به سمت بافت های مو می‌کشاند. از این رو سیر توانایی محافظت از کراتینوسیت را در برابر اشعه های فرابنفش دارد‌. پس سیر یک ماده ضد پیری است که مانع از سفیدی موهای شما می‌شود‌.

تاثیر سیر بر پرپشتی مو

یادتان باشد یکی از مهم‌ترین تاثیر سیر بر مو به علت وجود مقدار قابل توجهی گوگرد در ترکیبات سیر است. اصولاً گوگرد باعث استحکام و تقویت تارهای مو می‌شود. مهم‌تر اینکه کراتین مو برای تولید و بازسازی ساختار مو به گوگرد نیاز دارد‌. پس با این حال سیر رشد موها را افزایش می‌دهد و در پرپشتی موها نقش مهمی دارد.

نکته دیگر اینکه سیر خاصیت ضد قارچی دارد و در برابر هر گونه میکروبی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد‌‌. از این رو با استفاده سیر به عنوان ماسک مو و یا ژل مو و یا مصرف محصولات حاوی سیر می‌توانید از شوره زدن سر جلوگیری کنید‌ و موجب سلامت موهای خود شوید. فراموش نکنید که سیر سرشار از سلنیوم است بنابراین ویتامین E موها را تقویت می‌کند و مانع از شکستگی و خشکی تارهای مو خواهد شد.

طرز استفاده سیر برای مو

روش های خانگی زیادی برای درمان شکستگی، سفیدی و ریزش مو با سیر وجود دارد. ولی ساده ترین طرز استفاده سیر برای مو این است که هر شب پیش از اینکه بخوابید یک حبه سیر را له کنید و به آرامی روی پوست سر خود بمالید تا خوب آب سیر جذب پوستتان شود. بعد از گذشت ۱ ساعت چند قطره روغن زیتون را روی پوست سرتان بمالید و ماساژ دهید تا احساس گرما کنید. در آخر سرتان را با کمک یک کلاه رنگ یا پلاستیک بپوشانید و فردا صبح با شامپو بشویید تا تاثیر روغن سیر بر مو را مشاهده کنید.

طرز استفاده سیر برای مو

سخن پایانی

اگر چه تاثیر سیر بر مو به طور مستقیم بسیار زیاد است. ولی به دلیل ایجاد آلرژی های پوستی و بوی نامطبوع سیر امروزه شامپوهایی که حاوی عصاره سیر هستند مانند خوردن سیر برای مو معجزه می‌کنند. بنابراین تاثیر سیر بر مو تنها به مصرف حبه‌های سیر نیست. بلکه فرآورده های سیر هم می‌تواند باعث رشد فولیکول‌های مو شود و موهایی زیبا و پرپشت را برایتان به ارمغان آورد. در این راستا خوب است بدانید فروشگاه اینترنتی مهباد ارائه دهنده بهترین و باکیفیت ترین شامپوهای سیر و خدمات مختلف در زمینه مراقبت و رنگ مو می‌باشد.

مقالات مرتبط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *