لوگو نوآوران مهباد امروز
دسته بندی ها
آنچه در این مقاله می‌خوانید
ژل مو طبیعی

طرز تهیه ژل مو طبیعی و خانگی بدون هیچ گونه عوارض!

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ژل مو طبیعی به دلیل ترکیبات ارگانیکی که دارد یک محصول فوق‌العاده است. البته موادی که برای ساخت ژل مو طبیعی به کار می‌رود متفاوت است. ولی به هر حال در تمام ژل‌های خانگی هیچ نوع ماده شیمیایی وجود ندارد‌. بنابراین ژل‌های دست ساز همراه با ژلاتین، آلوئه ورا، کتیرا و غیره پوست سر شما را سالم و موهایتان را شاداب و زیبا نگه می‌دارند. از این رو ما در این مقاله از وبسایت فروشگاه مهباد طرز تهیه چند نوع ژل موی خانگی و طبیعی را به شما آموزش می‌دهیم.

بهترین ژل مو طبیعی برای موها

هرگونه ژل طبیعی و خانگی که خودتان تهیه کنید باعث تغذیه مو می‌شود و کار محافظت از موهایتان را به خوبی انجام می‌دهد. ژل‌های طبیعی تارهای مو را نرم می‌کنند و با توجه به نوع روغنی که در ژل استفاده شده است موهایتان را براق خواهند کرد. معمولاً ژل موهای تجاری بعد از استفاده خیلی خشک می‌شوند ولی ساخت ژل مو طبیعی و خانگی سبب می‌شود تا موهای سر تا حدودی نرم و مرطوب باقی بمانند. بنابراین ژل‌های طبیعی مانع از خشکی و ایجاد موخوره خواهند شد.

بهترین ژل مو طبیعی برای موها

ژل خانگی برای موی فر

بهترین ژل مو طبیعی و خانگی برای موهای فر ژل موی ژلاتینی است. البته ژل موی سر طبیعی کتیرا هم برای موهای فر گزینه مناسبی است. اما ژلاتین به عنوان یک ماده طبیعی حاوی کراتین بالایی است. از طرفی در ترکیبات آن مقادیر زیادی پروتئین وجود دارد. برای آماده سازی ژل مو گیاهی ژلاتینی به صورت زیر عمل کنید.

۱/۲ قاشق چای خوری از پودر ژلاتین را درون ۱/۲ فنجان آب مقطر نسبتاً گرم بریزید و خوب هم بزنید‌. در آخر ۱۵ الی ۲۰ قطره روغن های گیاهی مثل روغن نعناع فلفلی، روغن اساسی پچولی یا حتی روغن درخت چای را به ژلاتین آب شده اضافه کنید. حالا مخلوط آماده شده را در یخچال نگهداری کنید تا کمی غلظت پیدا کند. پس شما می‌توانید از این ژل مو طبیعی به مدت چند روز استفاده کنید و با آن موهای فر و وزتان را صاف و براق کنید.

ساخت ژل مو با آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از فوق‌العاده‌ترین مرطوب کننده های طبیعی است که مانند یک ژل شگفت انگیز عمل می‌کند‌. به همین دلیل است که در ژل‌های تجاری باکیفیت از ژل آلوئه ورا استفاده می‌شود. اما شما هم می‌توانید در منزل یک ژل مو طبیعی آلوئه ورا بسازید به این صورت که ۱/۲ پیمانه ژل آلوئه ورا را با حداکثر ۲۴ قطره از روغن های ضروری مثل روغن های رزماری، اسطوخودوس و حتی روغن های سرو مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس مخلوط را در یخچال گذاشته و روزانه از ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

مطمئن باشید که این ژل جایگزین زل موهای تجاری است و رطوبت زیادی را در بافت موهایتان قفل می‌کند. پس مانع از خشکی و زبری موهای شما می‌شود. البته ژل خانگی الوئه ورا طول عمر زیادی دارد پس حداقل تا ۳ ماه در دمای معمولی هم قابل نگهداری است.

ساخت ژل مو با آلوئه ورا

سخن پایانی

اگر بتوانید برای حالت دادن و تغذیه موهای خود از بهترین ژل موی سر گیاهی با مواد طبیعی استفاده کنید قطعاً پوست سر و موهایتان سالم خواهد ماند. اگر چه ژل‌های خانگی اغلب به علت داشتن روغن اساسی موهایتان را نرم می‌کنند ولی چون هیچ الکل خشک کننده‌ای در ترکیبات ژل‌های خانگی وجود ندارد پس همیشه موهای درخشان و خوش حالتی خواهید داشت.

تنها کافیست کمی از این ژل‌ها را به قسمت‌های مختلف موهای خود بمالید و سپس به آرامی شانه بزنید تا هر روز موهای لطیف و خوش حالتی داشته باشید. البته اگر حوصله درست کردن این ژل‌های طبیعی را در خانه ندارید. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم انواع ژل مو گیاهی و تنوع زیادی از ژل‌های طبیعی با منشاء گیاهی را از فروشگاه مهباد تهیه کنید‌. چون این مجموعه همواره ژل‌هایی را عرضه می‌کند که ترکیبات طبیعی دارند و هیچ گونه عوارضی ندارند بنابراین هیچ مشکلی را برای موهایتان ایجاد نمی‌کنند.

مقالات مرتبط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *