لوگو نوآوران مهباد امروز
دسته بندی ها
آنچه در این مقاله می‌خوانید
تفاوت ماسک مو و نرم کننده

بررسی تفاوت ماسک مو و نرم کننده، ماسک مو بهتر است یا نرم کننده؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تفاوت ماسک مو و نرم کننده بیشتر در ترکیبات آن‌ها است. اگر چه ماسک مو و نرم کننده هر دو حالت نرم و لطیفی را به موهایتان می‌دهند؛ ولی نرم کننده فقط حالت پذیری موهایتان را بیشتر می‌کند و هیچ قدرت محافظت کننده و تقویت کننده‌ای ندارد. در حالی که ماسک مو مانند یک غلاف موهای آسیب دیده را لایه پوشانی کرده و ترمیم می‌کند‌. از طرفی ماسک مو ضمن لطافت بخشیدن به موها باعث تقویت تارهای موی آسیب دیده و شکسته می‌شود. همچنین با آبرسانی سبب حالت دهی بهتر موها به مدت طولانی‌تری خواهد شد.

مهمترین تفاوت ماسک مو و نرم کننده

همه ما می‌دانیم که برای باز کردن گره‌های مو و راحت شانه زدن تارهای مو استفاده از نرم کننده ها بهترین گزینه هستند. ولی زمانی که تار موهایتان ضعیف می‌شود و دچار خشکی و شکستگی شده است تنها ماسک مو باعث نرمی و لطافت موهایتان می‌شود. شاید در ظاهر ماسک مو و نرم کننده تفاوت زیادی نداشته باشند ولی هر کدام از این محصولات ترکیبات کاملاً متفاوتی با یکدیگر دارند که در ادامه تفاوت های اساسی این دو محصول را برایتان مشخص می‌کنیم.

مهمترین تفاوت ماسک مو و نرم کننده

تفاوت ماسک مو و نرم کننده در کارایی و عملکرد

در حقیقت نرم کننده ها نوعی محصولات بهداشتی هستند که تنها برای مراقبت از موهای خشک و وز استفاده می‌شوند. چون نرم کننده ها حاوی روغن‌ها و سیلیکون‌هایی هستند که فقط بافت مو را نرم و لطیف می‌کنند. همچنین رطوبت تارهای مو را تأمین می‌کنند تا راحت‌تر شانه شوند. البته یادتان باشد نرم کننده ها قدرت تمیزکنندگی موها را هم ندارند. در حالی که ماسک مو علاوه بر نرم کنندگی موها باعث تقویت و بازسازی تارهای مو می‌شود‌. این محصولات بهداشتی مواد مغذی را به سلول‌های مو می‌رسانند و سبب آبرسانی بافت‌های مو می‌شوند.

غلظت ماسک مو و نرم کننده

یکی دیگر از تفاوت ماسک مو و نرم کننده در غلظت آن‌ها است. نرم کننده ها حالت کِرم مانند دارند و آبکی هستند. در حالی که ماسک های مو بافت مولکولی غلیظ تری دارند پس به عنوان یک لایه محافظت کننده روی تارهای مو عمل می‌کنند.

تفاوت ماسک مو و نرم کننده در مدت ماندگاری

شاید بارها این سؤال در ذهنتان پیش آمده باشد که ماسک مو بهتره یا نرم کننده؟ در صورتی که باید گفت ماندگاری نرم کننده ها بسیار کوتاه است‌. ولی تأثیر ماسک مو بسیار زیاد و طولانی است. بنابراین ماسک های مو با تقویت و بازسازی ساقه مو اثرات ماندگارتری دارند. به همین دلیل استفاده مداوم از نرم کننده ها برای شما مانعی ندارد ولی از ماسک های مو فقط ۲ بار در هفته اجازه دارید استفاده کنید. چون ماسک مو ترکیبات سنگینی دارد و باعث چرب شدن موهایتان می‌شود.

ترتیب استفاده از نرم کننده و ماسک مو

برای استفاده از نرم کننده باید ابتدا از شامپوی روزانه خود استفاده کنید تا چربی و آلودگی موهایتان برطرف شود. سپس نرم کننده را فقط به مدت ۳ الی ۵ دقیقه روی موهایتان بگذارید و آبکشی کنید. حالا برای رسیدن به نتیجه مطلوب از ماسک مو باید این محصول را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی تار مویتان بگذارید. البته یادتان باشد استفاده هم‌زمان از نرم کننده و ماسک مو بستگی به جنس موهایتان دارد. در برخی مواقع ممکن است استفاده هم‌زمان این دو محصول با یکدیگر باعث بی‌حالتی و ضعیف شدن موهایتان شود.

ترتیب استفاده از نرم کننده و ماسک مو

سخن پایانی درباره تفاوت ماسک مو و نرم کننده

در تفاوت ماسک مو و نرم کننده باید گفت ماسک مو در واقع نرم کننده بسیار قوی است که در ترکیبات آن روغن‌های طبیعی و گیاهی زیادی وجود دارد. به همین دلیل خرید بهترین ماسک مو می‌تواند مقدار مشخصی مواد مغذی را به پیاز موهایتان برساند. همچنین باعث رشد موهای سر و تقویت ریشه‌های مو شود. پس اگر تمایل دارید مرغوب ترین نرم کننده و بهترین ماسک مو با برندهای معتبر را تهیه کنید ما به شما مجموعه مهباد را پیشنهاد می‌دهیم.

فروشگاه لوازم آرایشی مهباد بهترین نرم کننده ها و ماسک موهای خارجی و ایرانی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. برای خرید محصول مورد نظرتان تنها کافیست با کارشناسان فروشگاه مهباد در ارتباط باشید. ضمناً مهباد ارائه دهنده بهترین و باکیفیت ترین خدمات در زمینه مراقبت و رنگ مو هم است.

مقالات مرتبط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *